Mio Moov M300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov M300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

Dennis100 28-07-2013
Geschreven voor: Mio Moov M300

Verschrikkelijk wat een klote ding, ik was een tomtom gewend en dat moet ik echt terug hebben.

Wat een verschil in beeld geluid kwaliteit gemak van intoetsen het werkt gewoon niet op de Mio..

elke keer trap ik er weer in om hem toch maar te gebruiken maar halverwege de rit zet ik hem uit, je kan beter de borden volgen, Mio wil elke keer een andere weg die vele malen om is of over een fiets pad, ja noem het maar op, het werkt echt niet..alle instellingen al geprobeerd BEGIN ER NIET AN!!! Geloof me!!! Bah bah bah hij is bedoelt voor op de weg en daar bedoelen ze vast mee: KAPOT GOOIEN OP DE WEG Weg ermeeeeeee!!!!!!

PJW Lignon 07-12-2010
Geschreven voor: Mio Moov M300

Mijn ervaring na enkele maanden:

1. De service van Mio. Ik heb de allerlaatste versie van de kaarten ontvangen na wat mailwisselingen. Een uitstekende service! Het installeren van de software ging bijna helemaal automatisch.

2. De handleiding is omvangrijk; het kost best wel wat tijd en experimenteren om alle functies uit te testen. Interessant detail is het navigeren naar een POI met eigen coordinaten, zodat het zelfs mogelijk is om deze via een omweg in te voeren.

3. Rijden in buitenlandse steden was een verademing met deze navigatie.

4. Het scherm is vrij vol met allerlei informatie en bij zonlicht niet altijd even goed leesbaar. De ingeblikte stem is dan noodzakelijk.

Al met al een goede prijs/kwaliteitverhouding.

marcel12345 24-08-2010
Geschreven voor: Mio Moov M300

ik heb een mio moov m300 als verjaardagskado gekregen en hem op een vakantie naar duitsland gebruikt.
Mijn ervaringen zijn wisselend.
De nauwkeurigheid van de gps kan beter, dat zie je aan de actuele snelheid, maar ook aan de meters voor bijv. afslag. (soms scheelt dat 10 of meer meter)
Dat laatste is erg vervelend als je meerdere afslagen dicht bij elkaar hebt.
Verder is de stem (v) niet altijd even duidelijk en zijn alternatieven op internet slecht beschikbaar (voor tomtom is er genoeg te vinden)
Het taalgebruik is nogal wennen en soms onduidelijk (bijv. "rechts voorsorteren" waar rechtsuitvoegen of de afslag nemen nodig is.
De gekozen routes zijn niet altijd even optimaal, voor een vakantiereis kun je beter eerst de volgorde van grote steden noteren en die aanhouden en pas aan het eind deze miep volgen.
Als referentie heb ik ook sygic mobile op mijn nokia bekeken, eerlijk gezegd navigeert dat prettiger dan deze mio.
Voordeel is wel dat dit een prettig geprijsd compact apparaatje is.

jvheck 05-02-2010
Geschreven voor: Mio Moov M300

Ik heb gisteren de Mio Moov M300 gekocht en ga 'm zometeen weer terugbrengen. Als je eerder een TomTom hebt gehad en je koopt daarna een Mio dan zie je duidelijk het verschil in kwaliteit. De Mio is minder duielijk af te lezen door de gebruikte kleuren en er staat simpelweg te veel informatie in het scherm. Alle straatnamen rond de straat waarin je rijdt zijn ook aangegeven, waardoor het erg onoverzichtelijk wordt. Ook het instellen van een adres of postcode vergt meer handelingen dan bij een TomTom. Ik ben voor mijn werk de hele dag onderweg en dan is deze Mio minder geschikt, zeker in oude binnensteden. Het scherm staat dan zó vol met info dat je simpelweg de straat waar je rijdt niet meer kunt zien. Dit valt niet uit te zetten. Voordelen tov de TomTom vind ik dat de ophang beugel beter is en de vormgeving en prijs beter zijn. Kortom, het is een leuk ding voor iemand die zo nu en dan een ritje naar een onbkende plek maakt, maar als je 40 uur per week afhankelijk van zo'n ding bent, koop dan gewoon de beste, en niet deze. Het scheelt je een hoop gestaar naar het scherm terwijl je ogen op de weg moeten zijn.

maurice2409 29-01-2010
Geschreven voor: Mio Moov M300

werkt perfect. wat hij moet doen doet hij.makkelijke bediening zonder de beschrijving te leze. een echte aanrader voor iemand die van a naar b wil zonder extra poespas